Djupdykning i reklamradions historia

Eva Kaijser

Hur gick det till när radion avreglerades och vi fick PRIVAT LOKALRADIO, numera kallad KOMMERSIELL RADIO? Hur såg det politiska spelet bakom ut? Hur bildades reklamradions olika nätverk? Och varför misslyckades alla försöken med journalistiskt innehåll?

Möt Eva Kaijser, som startade radio Q i Stockholm och Christer Jungeryd, som drog igång sportinriktade Storstadsradion, för att sedan bli mångårig ordförande och talesman för branschorganisationen Radioutgivarna

Jan Friedman

Medverkar gör också Jan Friedman som låg bakom nätverket SRU, Svensk Radioutveckling, då i Göteborg, som idag heter RIX FM och Gunnar Öberg, som gjorde ett ambitiöst försök med Radio Four, som sedan blev Mix Megapols lokala varumärke på Gotland.

I samtalet medverkar också Björn Carlgren, som en gång var programledare på Storstadsradion, idag videoproducent i Stockholm.

Björn Carlgren

 

Christer Jungeryd

Plats för mötet: Tidningen Dagens redaktion, Kungholmstorg 5 i Stockholm.

Tid: Måndagen den 15 november kl 18.

 

Ingen föranmälan behövs. Vi kommer att försöka streama och banda mötet, som sedan läggs ut här på hemsidan. Du behöver bara klicka här!

About the Author:

Related Posts

Sorry, the comment form is closed at this time.